سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

وقتی تو ناچاری برای خریدن ؛ من لزومی برای احترام گذاشتن به تو نمی بینم؟؟؟

بالاخره خودروسازان ایران به روزهای پایانی خود رسیده اند... وقتی استراتژی ببند و بده به دست من که من آنم پهلوان تاریخ مصرف خود را از دست داد و مردم در یک باور عجیب به این نتیجه رسیده اند که اگر طبق گزارش سازمان استاندارد ایران امسال هم کیفیت خودروها نسبت به سال قبل کاهش یافته است چه لزومی  دارد که خودروی صفر بخرند. خودروی گران؛ آلوده کننده ی محیط زیست و بسیار کم ایمینی برای مردم دیگر غیرقابل تحمل شده است و مردم به این باور رسیده اند؛ که بیشتر از این جانشان می ارزد که بخاطر سوار شدن بر ارابه های مرگ جانشان؛ میلیونها تومان پول پرداخت کنند. فضای مجازی پر شده است از عکسهای دو خودروی پر مصرف ایرانی که به حق و انصاف دل هر دردمندی را به درد می آورد و این سئوال را بدون پاسخ گذاشته است که چرا باید ایرانی که قله های علم را در انرژی هسته ای و صنابع دفاعی  و .. فتح کرده است و در نانو تکنولوژی و .. سرآمدی در بین کشورهای منطقه شده است به روزگاری بنشیند که خودروی سی سال پیش غرب و شرق را با چندبرابر قیمت واقعی بخرد ؟؟؟؟

http://www.niazerooz.com/Im/P/90/0208/Safe6343957955191.jpg

آنچه این روزها در فضای مجازی از کلیپ های برگرفته از برنامه های صدا و سیما در حال دست به دست شدن است به خوبی گویای این واقعیت است که خودروسازی ایران به روزهای پایانی خود در ارائه خدمات کلنگی و اتومبیل های از رده خارج رسیده است. از فروش خودروهای رنگ شده تا تصادفی و لاستیک های تاریخ مصرف گذشته گرفته تا آجا که صندوق پران و نمد زیر کاپوت کنده شده و به عنوان آبشن تحویل مردم می شود؛ همه و همه گویای یک منطق در روابط بین فروشنده و خریدار در صنعت خودروسازی این مرز و بوم است و آنهم اینکه وقتی تو ناچاری برای خریدن؛ من لزومی برای احترام به تو نمی بینم.

عده ای از مدیران ارشد این صنعت سعی کرده اند که این درخواست عمومی مردم را برای تکریم و احترام متقابل بین خودروساز و مردم سیاسی جلوه دهند و مردم را طرف حاکمیت نشان دهند؛ این درحالی هست که نگارنده ی این سطور که از طرفداران پر و پا قرص این درخواست عمومی است به شخصه بنا دارم اگر در گذشته در برخی از مناسبت های سیاسی نتوانستم در راهپیمایی ها و مراسمات شرکت کنم؛ در سال جاری از هیچ کدام از این همایش ها در دفاع از نظامی که به آن عشق می وزرم جا نخواهم ماند؛ تا خوب بدانند که مردم فرق بین ارزشها و نطام و سودجویی مدیران کم تحرک و بی برنامه را به خوبی می دانند و با شناختی که از مسئولین ارشد نظام دارم ممعتقدم به این زودی ها؛ صدای نهیب و خروش این عزیران بر سر مسئوولین و مدیران خودروسازی ایران بلند خواهد شد تا مردم دریابند که کرامت آنها وجه المصالحه ی هیچ سودجویی قرار نخواهد گرفت. در این روزها برخی از کامنت گزاران که مشخص هست از سوی افراد طرفدار وضع فعلی خودروسازی حمیات می شوند سعی می کنند که از مردم بخواهند که با شکست این کمپین جلوی بیکاری کارگاران این صنعت را بگیرند؛ اما هرگز پاسخ نمی دهند که آیا بیکاری کارگران به قیمت از دست دادن جان مردم می ارزد؟

http://www.irannaz.com/user_files/image/image55/0.270554001363377636_irannaz_com.jpg

در محور دیگه ای از این فعالیت ها عنوان می کنند که تحریم خودروی صفر؛ کار دلالان تحریم است که قصد دارند دولت را وادار به کاهش کیفیت برای کاهش قیمت کنند؟ در حالیکه اگر ادعای اینها درست بود باید در سال جاری افزایش کیفیت خودروهای داخلی را شاهد بودیم در حالیکه موسسه ی استاندارد که ارگانی دولتی است به صراحت در گزارش خود در ابتدای سال جاری از کاهش دوباره ی کیفیت خودروهای داخلی در سال جاری خبر داده است که نشان می دهد این نوع سخنان نیز نوعی فرار به جلو و تلاش برای موج سواری  بر روی افکار عمومی است.

من به این مردم درود می فرستم و با شرایطی که در بازار خودرو شاهد هستیم ؛ شک و تردید نداشته باشید که نهایت مقاومت خودروسازان ایرانی در برابر خواست مردم به نیمه ی اول بهمن خواهد رسید... مقاوم و پایدار باشید.

http://www.parsine.com/files/fa/news/1394/2/24/127422_159.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد