سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای وزیر، در کوزه همان تراود که در اوست

توضیحات وزبر بهداشت، در مجلس شورای اسلامی پیرامون دلایل عدم اجرای  قانون تعرفه گزاری خدمات پرستاری به خوبی نشان داد که  چه در مخیله ی آقای وزیر بهداشت می گذرد، در این روز آقای قاضی زاده  سخنانی به زبان آورده اند که واقعا متاسف شدم که یک وزیر بتواند در مجلس شورای اسلامی چنین سخنانی  را بر زبان آورد؟

http://www.behdasht.gov.ir/uploads/thumbnails/thum-6ce202f8e2961624dd41-image_190823.jpg

آنجا که قاضی زاده هاشمی برای نیل به آنچه در ذهن خود می گذرد هرچه در نهان دارد بر زبان می آورد ، آیا وی بی خبر است یا خود را به بی خبری زده است؟ آنجا که می گوید، حرفی نیست اگر شما مایل هستید از پیر و جوان و زن و کودک و اندام تحتانی و فوقانی و ... بخاطر زدن یک آمپول وجهی بگیریم....

آقای قاضی زاده ، مگر کار رایگان هم در درمان دارم؟ مگر این پول الان گرفته نمی شود؟ می شود آدرس مراکز درمانی رایگان  تزریقات را بفرمائید که ما هم  اطلا ع رسانی کنیم؟ بهتر می دانید که نداریم ، خودتان هم نداشتید، مرکز چشم پزشکی نور را اجازه می دهید که محل تزریقات رایگان اعلام کنیم.... آقای قاضی زاده اسم این سخنان را چه باید گذاشت؟ فرافکنی، دادن اطلاعات غلط، در روز روشن وارونه جلوه دادن حقایق؟

http://www.miyanali.com/patch2image.php?patch=usr/ashqin/gal191.jpg&193446344

نه آقای وزیر شما قادر به این کار نیستید، جلوی شما ایستاده اند، محکم و بسیار قوی تر از شما، رسانه های مکتوب ، فضای مجازی، دیگر امکان چنین سخنانی به هر قصد و نیتی و پیش برد هدف وجود ندارد، مگر قصد خود زنی....

گفته اید که برای اجرای این طرح نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، می شود بفرمائید این عدد از کجا بدست آمده است؟ مگر قرار است که دوبار از بیمار پول دریافت شود؟ خوب همین پولی که بیمار دریافت می کنید و آن را کارانه و .... منظور می کنید برای پزشکان و ... خوب حق پرستار است و چرا به وی نمی دهید؟

بی جهت برای دولت هزینه های سیاسی ایجاد نکنید و اجازه ندهید رقابت های صنفی بین پرستاران و پزشکان که محصول نابخردی ها و تنگ نظری هاست، دامن دولت را بگیرد.


اینکه تعرفه ی پرستاری را در آمپول زدن خلاصه کنید و کار این عزیزان را آنچنان که هست تبیین نکنید به هر نیتی صورت گرفته باشد ، محکوم به شکست است، زیرا پرستاران شخصیت خود را از شما نگرفته اند که بخواهند از دست بدهند، جامعه ی پرستاری امروز عالم.دانا و بالغ و فهم و رشید و کارآمد است و از توان هیچ کس ساخته نیست که این بلوغ و شایستگی را از آنها بگیرد.. شما نام یک استاد دانشگاه را بر خود می کشید، یعنی رعایت ادب و وقار بالاتر از سطح جامعه، انتظار از شما قطعا بیشتر از این حرفهاست که سخن و گفتار شما مایه ی رنجش قشر فرهیخته ی پرستاری کشور شود. این رنجش مدتهاست که وجود دارد، معتقدم که شما با توانایی استثنایی در دنیا، که توانسته اید بالای هزار میلیارد تومان سرمایه کسب کنید آنهم در کشوری که می فرمائید نرخ تعرفه ها یک سوم نرخ حداقلی هست( که اگر واقعی بود حتما حق شما تضییع نمی شد و چند هزار میلیارد سرمایه داشته اید تا ثابت شود در این کشور فعل خواستن را می شود راحت صرف کرد و قطعا با تولید این همه ثروت ، با مالیاتی که سه برابر می شد چقدر بیش از گذشته و حال وقف مردم می شدید و کشور از وجود شما بیشتر بهره مند می  شد)  قطعا توانایی  پیدا کردن راه حل تعامل با پرستاران را دارید ، چون عرض کردم که شما ماشالله مصداق خواستن توانستن هستید.

اما آقای قاضی زاده ، علومی در دنیا بیش از ۵۰ سال است که بوجود آمده که مربوط به اقتصاد سلامت و مدیریت سلامت و مدیریت منابع و اثربخشی منابع و .... اینجور چیزهاست، اتفاقا در داخل  کشور هم اساتید فارغ التحصیل این رشته هستند که توان ان را دارند که پیشرفت‌های علم مدیریت نظام سلامت را به اطلاع شما برسانند، دنیا خیلی بیشتر از یک رشته ی پزشکی علم دارد و توسعه یافته است، اصلا دوره ای که ابوعلی سینا، سیاست و فلسفه و پزشکی و .... رو با هم داشت گذشته.. امروز ابوعلی سینا اگر زنده بود شک نکنید اولین چیزی که می فهمید این بود که جای فقط وی در  تدریس و آموزش بود و نه مدیریت، چون آنقدر تخصصی شده است که انسان اگر از آن سر در نیاورد ، مجبور است به فرافکنی و شارلاتانیزم و ... اینجور کارها برسد، چون نادانی و جهل، عصیان می آورد و عصیان خشم و خشم هم عصبانیت و بی منطقی و بی ادبی که باعث اعتراض می شود.

من معتقدم که پرخاشگری ، پرخاشگری می آورد و توهین ،توهین، من معتقدم ادب مرد به از دولت اوست...لذا خودم به شخصه سعی می کنم، عشق بورزم و اهل درد باشم و محبت، معتقدم محبت بنایی هست که خلل پذیر نباشد، البته همیشه معتقدم که موضوع ادب را چندان به اجبار نمی‌شود نهادینه کرد بلکه در نهایت از کوزه همان تراود که در اوست. البته اینها بخشی از اعتقادات من است و جنابعالی ساحت شما، ساحت یک استاد هست و چه نیاز به شنیدن این حرفها، خواستم اعتقادات بنده را بدانید.

http://prespix.persiangig.com/Ostani_5/lori.JPGhttp://khabarzagros.ir/wp-content/uploads/2015/06/b4.jpg

نظرات 31 + ارسال نظر
noaman پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:58 ب.ظ

احسنت استاد اسفندیار

بامروت پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام و وقت بخیر
درود به شرف شما که چه زیبا فرافکنی این پزشک عوامفریب رو به رشته تحریر درآوردید.

یوسف پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:21 ب.ظ

سلام من برای خودم برای حرفه ام، برای مردم کشور عزیزم متاسفم که همچین وزیری سلامت جامعه ما را مدیریت می کند.

آریافرد پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:30 ب.ظ

وزیر پزشکان یادش رفته که فقط یک ساعت قادر نیستند بدون پرستاران هیچ بیمارستانی را اداره و هیچ بیماری را مداوا و درمان کنند
سخنان این وزیر پرغرور که به قانون احترام نمی گذارد و منطق را برنمی تابد در شأن دولت تدبیر و امید است ایشان نماینده پزشکان تاجرپیشه است و تفکر ایشان هنوز در صد سال قبل که پرستاری آکادمیک وجود نداشت مانده است و توهین به پرستاران از جانب ایشان , ذات عوامفریب ایشان را آشکار کرد.
پرستاری از نیشابور

امیر پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:33 ب.ظ

سلام
ممنون
بسیار عالی...
تمام این کارها فقط وفقط بخاطر پوله...پول..پول...پول!

علیرضا پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:34 ب.ظ

احسنت

پرستار پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:43 ب.ظ

بیگ لایک

فراهان پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:45 ب.ظ

با سلام و تشکر فراوان.نویسنده این متن کل درد دل ما پرستاران را نوشت و من می گویم در تکمیل این مطلب ..آقای وزیر وقتی در کامپیوتر بخش به نام پزشکی تعرفه فوتوتراپی یا cpr را می زنم با تمام وجودم حس می کنم چه پولهای حرامی داره به جیب ان پزشک میره چون آن کسی که کار را انجام می دهد من پرستارم و پولش در جیب نخبگان به ظاهر تو...پس تعرفه پرستاری بودجه نمی خواهد دزدیها را کم کنید حق من در جیب پزشکانی است که در پاویونها خوابند...زیاد خود را اذیت نکن آقای وزیر

دوست پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:55 ب.ظ

احسنتم

رها پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:56 ب.ظ

با سلام و تشکر از اینکه حرف دل تمامی پرستاران را زدید
آقای وزیر در بخش های ccu ، icu اتاق عمل، nicu بخشهای داخلی،اطفال و هزاران بخش و واحد دیگر پرستاران مشغول بکار هستند متاسفم که وزیر بهداشت و درمان دولت جمهوری اسلامی کلیه پرستاران این بخش ها را کسی بجز یک آمپول زن نمیبیند.
واقعا باعث شرم و تاسف است.راستی خواستم یادآوری کنم که کسی که در عمل جراحی به کمک شما و همکارانتان می آید یک پرستار است.
در قبال حق را ناحق کردن فردای قیامت مسئولید

نسرین پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:04 ب.ظ

عالی بود

maryam پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:18 ب.ظ

قلب:

امیر پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:18 ب.ظ

احسنت.واقعا عالی بود

m پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:25 ب.ظ

Vaghean jaye tasode jenabe vazir

میترا بابا ئیان پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ب.ظ

بنظر من باید در کنار اقداماتی که منتبین محترم انجام خواهند داد در جواب این توهین ،تمام کارهای متهورانه عزیزان پرستار تا اطلاع ثانوی انجام نشه،اینتوبه و کار با ونتیلاتور در بخش های عادی، سایر اقدامات خارج از شرح وظایف حتی داخل شرح وظایف اما خارج از شناخت وزیر محترم ،با ادعای بلد نبودن ،انجام نشه ،شیفت به شیفت بگرده و ببیننیم پزشکان محترم چه تدبیری می اندیشند .حالا آموزش به بیمار و نظارت های احمقانه ما بر همه مسایل جزئی بیمارستان از کنترل عفونت تا اعتبار بخشی تا کنترل کار رده های پایینتر ، اقدامات پاراکیلینیک و ارسال آزمایشات و...............رو در نظر بیارید ، فقط آمپول بزنید ببینیم سنگ رو سنگ بند میشه تو بیمارستان؟
مریض الان بیشتر داره ضرر میکنه فقط سمت و سوش فرق میکنه، آسیستانهای سال یک در شیفت شب بارها بیمار رو npoمیکنند و مشاوره های رنگارنگ میخوان و گان می پوشه و استرس میکشه و کنسل میشه ،اعتراض کردم اون شب میگه من اردر میکنم و تو باید اجرا کنی !و ده دقیقه است وقت منو گرفتی !جوابش رو دادم :اینجاییی که جوابگوی پرستار بیمار باشی و کار مهمتری نداری ، در صمن اگر بیمار رو از اون اردر بدارم و ورداری حذف کنی تره برات خورد نمیکنم ، من ا ر تو رو تو حیاط بیمارستان ببینم حتی نگاهت نمیکنم ،این یک مثاله آقای بهابادی چه بر سر بیمار از عدم مهارت میاد به کنار ،مریص داشتیم جدیدا سرحال رفت اتاق عمل کشیک دچار کاهش هوشیاری شد و چندی بعد فوت کرد ،اینا مصداق ضرر نیست ؟؟، قدرت رو از نو کیسه بگیری به نفع مردم میشه ،

راشین اسدی خرمی پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:43 ب.ظ

لطفا پیامهای پرستاری روز برآیم ارسال شودا

رضا پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:27 ب.ظ

زمانیکه بالاترین مقام وزارت با چنین ادبیات سطح پائینی در صحن علنی پارلمان یک کشور که از دین مبین اسلام بهره میبرد و فرهیختگان بیشماری دارد و در سرتاسر دنیا زبان زد است صحبت میکند و زحمات قشری که تآثیرش در بخش بهداشت و درمان بلامنازع نقش حیاتی و درجه اول است غیر از نتایج بد چیزی نخواهد داشت. این صحبتها شخص رئیس جمهور و یطور کل دولت تدبیر و امید را زیر سئوال خواهد برد. امیدواریم وزیر بهداشت به خود بیاید و دست از این تقابل بناحق با اعضای خانواده درمان بردارد و بیش از این توهین و تحقیر نکند.

زری پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:35 ب.ظ

:عصبانی

farshid پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:41 ب.ظ

ممنون از اینکه زبان جامعه پرستاری شدید.
غیر از ابراز تآسف برای رئیس جمهور محترم وزیر گرامی بهداشت و جامعه پرستاری نمیتوان چیزی گفت.
آقای وزیر حرف دلشو در صحن علنی مجلس بیان کرد و برای همه موضع ایشان نسبت به جامعه پرستاری مشخص شد که تن به حق نخواهد داد و با آمار و ارقام کاملا نادرست موضوع را به نفع خود و عده ای تمام میکند که در حقیقت به ضرر او تمام خواهد شد و این امر با گذشت زمان نمود خواهد یافت. این لحن از کسی که وزیر بهداشت و استاد دانشگاه و .... میباشد بسیار بعید است و حقیقتا شخصیت و منزلت خود را پائین آورده.

mohamadi جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ق.ظ

دوست خوبم دردپرستاری. درمانش پرستاریست آگاهی است اتحاداست دوری ازپست مقام است وقتی ماضربه خوردیم که میرزامان به کابینه رفت ونطقش هم خاموش شددست پرستاردردنکندکه نان پخت نان دکترمیرزا شایدبایدازصفرشروع کردشایدباید.......

مهرنوش جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:45 ق.ظ

واقعا برای جامعه ای که چنین وزیر قانون گریز و بی عدالتی را دارد متاسفم.اگر وجدان پرستاران مثل شما بود یکساعت بیمارستانها را ترک میکردند میدید چه فاجعه ای پیش می امد .انوقت میدیدید با یه امپول نزدن این همه فاجعه پیش می اید ؟اینقدر این قشر زحمت کش را عصبانی نکنید و بدانید خیلی از پرستاران از بعضی از نخبگان شما باسوادترن.

پرستاری از گرگان جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:03 ق.ظ

باید تاسف خورد به شما آقای وزیر آیا شما ما پرستاران را در حد یک آمپول زن میدانید؟ شما حق جامعه چندین هزار نفری پرستاری را ضایع کردید و حقوقشان را به ناحق به جیب جامعه پزشکی روانه کردید این پول شرعاً حرام است . ما پرستاران کار میکنیم و شما پولش را به جیب پزشکان میریزید. برای دادن کارانه پرستاران نیازی به اینذ بودجه ای که گفتید نیست ، میشود کارانه پرستاران را داد فقط،کافیست این پولی ک حق پرستاران است را به جیب پزشکان نریزید.

از شما نویسنده عزیز بسیار سپاس گذارم که اینقدر روشن فکر و غمخوار ما پرستاران هستید

امیرحسین جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:24 ب.ظ

واقعا باعثه تاسفه که در وزارتی مشغول به کارم که وزیر به اصطلاح تحصیل کرده ای چون شما اینطور فکر میکنه، یاشاید خودش رو به اون راه زده، به هر حال گستاخی و توهین به قشر خدوم و بزرگ پرستاری کشور درهیچ جایگاهی قابل قبول نیست، ولی خوب شد که افکار درونی ایشان برای همه هویدا شد....خوب شد....

سادات جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:37 ب.ظ

آقای وزیر محض اطلاعتان امروز ساعت 6صبح یکی از بیماران بخش ماccuبه صورت اورژانسی طبق دستوریکی از همکاران البته شریف وافتاده شما به انجام آزمایشABGنیاز داشت حسب وظیفه اینترن ورزیدنت کشیک را خبر کردیم متاسفانه موفق به اخذ نمونه نشدند متخصص بیهوشی گفتند که پرستار کشیک انجام دهد مسوولیتش با من.مانده بودم که بعد ازتوهینهای اخیر شما در مجلس اینکار را انجام دهم یا نه...در یک لحظه فقط وفقط به خدا فکر کردم که جان وزندگی بندگانش را دوست دارد گفتم در این لحظه حتی اگر خود شما هم که این زخم وجراحت بر دلمان زده اید به این اقدام نیاز داشتید من به شخصیت شما فکر نمیکردم وفقط وفقط به خاطر خدایی که دوستمان داشته تا برای پرستاری انتخابمان کرده اینکار را انجام میدادم لاجرم تلنگری خوردم که بیمار چه گناهی دارد اگر شما نمک نشناسی میکنید وکارش را انحام دادم وخدا روشکربه موقع وبا دستان خسته وروح نحیف وزخم خورده من به دستگاه وصل شد وجانی دوباره یافت.شما هرگز درک نخواهید کرد که به واسطه حضور پرستاران در کالبد بیجان چه همه از بندگان رنج کشیده خدا جانی تازه دمیده میشود مگر اینکه روزی خودتان نیازمند خدمات پرستاران خدماتی که در اثر جهلتان ناشناخته مانده است شوید.آن روز یقینا پی خواهید برد که فلسفه خدایی پرستار شدن من چه بوده است!!!!

عطار جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:48 ب.ظ

جناب وزیر اگه واقعا اعتقاد شما اینه که پرستاری فقط در تزریقات خلاصه میشه,قبول ما ازین به بعد فقط تزریقات انجام میدیم تعرفه اش هم صدقه سر مردم,دیگه توقع دیگه ای از ما نداشته باشین و بودجه ای هم جهت گسترش سردخانه های بیمارستان در نظر بگیرید.

عطار جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 07:11 ب.ظ

دیگر از من طمع صبر و دل هوش مدار
کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد

وزیر محترم
اگر خودتان را وزیر من پرستار هم میدانید متذکر میشوم که

mohsen جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:01 ب.ظ

بیانیه ی کادر درمان غیر پزشک
با سلام
جناب آقای دکتر هاشمی وزیر پزشکان
بهتر است راه روشن و تکلیف روشن باشد.. بدین جهت بدون مقدمه آمپول زدن را برای شما ترجمه میکنیم... باشد که به گوش نمایندگان مجلس نیز برسد..
جناب آقای وزیر آیا تاکنون شده جای یک تکنسین اورژانس در صحنه ای با 20زخمی 15کشته حاضر شوی.. که باید فمور شکسته، دست قطع شده، هموتوراکس، آسیب نخاعی و...... را جمع کنی... آیا میتوانی با همان آمپول زدن این صحنه را جمع کنی تا وزیری به این نیروهایش ببالد و رتبه بگیرد..
یا نه جناب آقای وزیر شده در بخش اورژانس با صحنه ضرب و جرح و ناسزا و فحش و... بیماران روبرو شوی و ببینی در حالی که خون از سراپای بیمار جاریست، بیمار در بدترین حالت روانی خود به سر میبرد... آیا جنابتان میتواند آمپول زنی را بفرستد که هم می بایست وظایف پرستار کنترل خونریزی.. پرستار روان درمان گر... پرستار.... را باهم انجام دهد... اگر داری به غیر یک پرستار ایرانی که بتواند اینکارهارا انجام دهد.. بفرست
جناب وزیر آیا میدانی یک رادیولوزیست لیسانسیه این مرز چقدر دریافتی دارد... ابا میدانی پزشکان شما فقط حضور مجازی در انواع آزمایشگاه ها و... دارند و کار اصلی را فقط و فقط کارشناس رادیولوژی و کارشناس آزمایشگاه انجام میدهد..
جناب آقای وزیر آیا میدانی در اتاق عمل یه کارشناس هوشبری بیماران را بیهوش و بهوش می آورد و پول این عمل به حساب پزشک وارد میگردد..
جناب آقای وزیر نمیتوانید و نباید دربین کادر غیر پزشک تفرقه بیاندازید.. جناب آقای هاشمی وزیر حال امیدواریم بدانید آمپول زدن کدامیک از این ها بود... اگر میتوانید بیایید بزنید... که میدانیم شما جز زدن یک آمپول بر دل پر خون کادر غیر پزشک در دست ندارید... ما همه فقط برای رضای خدا و مردم در تلاشیم.. والا اگر حقوق کادر پزشک را به ناحق چندین برابر نمی کردید.... فریادی نمیزدیم..
حال ای نمایندگان مجلس شما می بایست وزیر بهداشت را استیضاح نمایید چرا که پول حاصل از حذف یارانه بگیرها در جیب پزشکان جا خشک کرده است..
عزیزان اینجا سرزمین ماست.. و شما نمایندگان همه...
باشد که به دست تمامی اهالی صاحب قدرت و منصب برسد و کسی به داد دل پرخون ما برسد.
نشر دهید.

مسعود جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:25 ب.ظ

من برای خودم و همکاران دیگه متاسفم که 175 ساعت موظفی و175 ساعت اضافه کار از مجموع 720 ساعت یک ماه در بیمارستان هستیم ان وقت برای امپول زدن به من حکم حقوقی 16500000 هزار تومان داده اند

nurse شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:58 ق.ظ

تا وقتی افکار بزرگان کشورمون درمورد حرفه ی پرستاری این باشه ، متاسفانه انتظار زیادی برای پیشرفت کشور عزیزمون ندارم

A.dehghan شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:11 ب.ظ

واقعا جناب وزیرشما لایق این پست نیستید...باعث تاسفه که یه قشراندک روکه بیشترین بارمالی رو به گردن بودجه سلامت گذاشتن روناجی سلامت جامعه تلقی واکثریت قشرزحمتکش که درکل جوامع توسعه یافته بیس سلامت جامعه تلقی میشن رو نادیده میگیرین .....واقعا شما مدیریتی درحد یک کلنیک چشم پزشکی خصوصی داریدوبس...

مهدی یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:00 ب.ظ

باید تاسف خرد ب حال جامعه ای ک زحمت کش ترین قشر درمانش رو یک مقام بالا البته از نظر مقام کاری نه شعور و فرهنگ امپول زن خطاب میکنند
در جامعه ای ک افراد تحصیل کرده همچون عوامی ک در نقاط دور افتاده روستاها فکر کنند توقعی برای پیشرفت ان جامعه نباید داشت
اقای وزیر
شما شخصیت پرستاران را خرد نکردید
بلکه شخصیت خود را نشان دادید و ب همه فهماندید ک اگاهی شما چقدر است
دیری نمیپاید ک در رسانه ملی مجبور ب عذر خواهی و استحقاق عدالت خاهی این جامعه عظیم خواهید شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد