سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

دیدارهای تازه ی احمدی نژاد و تکنیک های رسانه ای؟؟ رسالت آنان که خود را روشنفکر می پندارند چیست؟

امروز خبری در رسانه‌ها درز کرد که حکایت از فعالیت جدی، رئیس دولت های نهم و دهم  برای فتح مجلس آینده دارد، او بخوبی می داند که هیچ پایگاهی در شهرهای بزرگ ندارد، نگاهش به دنیایی است که در فضای بی خبری شکل می گیرد، آنانکه نمی دانند مشکلات اقتصادی کشور به این راحتی ها و به این زودی ها حل نخواهد شد، آنانکه بیکاری و تنگ دستی به حق آنان را به ستوه آورده است، اینان طعمه های خوبی برای شکار رای هستند، در کنار این مسئله متاسفانه فرصت سوزی های عجیبی از سوی دولت برای اقناع افکار عمومی صورت گرفته است و آنهم رژه ی برخی از مدیران نالایق دولت گذشته است که با چتربازی سیاسی دردو ر جدید در دولت تدبیر و امید هم ماندگار شده اند و اینان می روند تا چون سربازان اسب چوبی راه یافته به قلعه کار را تمام کنند، خصوصا آنانکه اتهام دست درازی به بیت المال را دارند اما همچنان در پست های مدیریتی ماندگار شده اند و آنانکه خوش نام نبود ه اند ، اما همچنان هستند، این دسته اگر هیچ کاری هم نکنند ، در یاری رساندن به احمدی نژاد از آن سو موفق خواهند بود که می توانند افکار عمومی را در دو جهت قانع کنند، نخست اینکه اگر اتهامات واقعیت داشت چرا ماندگار شدیم و دوم اینکه مبارزه با فساد دولتی در ارکان دولت تدبیر و امید ، گزینشی و هدفمند است.


اما در این میان نقش روشنفکران و آنان که دل در گروی این آب و خاک دارند چیست؟ 

بدون شک باید ضمن یاری رساندن به دولت در تقویت نقاط قوت به تبیین مشکلات پردازند، قهر ما مخالفان دیگر معنایی ندارد، باید آنچه در دوره ی بخصوص دوم دولت قبل گذشت در مسائلی مثل تزلزل مدیریتها و طرح های گرانقیمت نیمه کاره و هزینه های واقعی مسکن مهر و .... تبیین شود. جا دارد تا اعضای محترم دولت به جای جنگ بر سر غنیمت بودجه بر سر هدف دولت متحد شوند.امروز هر ایرانی فهیمی خود یک رسانه هست، امروز و این روزها به سرعت برای ترمیم حقوق معلمان در حال از دست رفتن است و دولت می تواند با افزایش اثربخشی در بخش درمان که برابر کل بودجه ی درمانی هزینه تراشیده است، هم حقوق معلمان را ترمیم کند و هم با مدیریت تقاضای القائی فرصت نفس کشیدن به بیمه ها برای جبران حقوق مستمری بگیران بدهد. امروز وقت آن فرا رسیده است که با کمی گذشت از منافع صنفی ، وضع رقت بار جامعه ی پرستاری سر و سامان داده شود،وقت آن فرا رسیده است که دولت با تمرکز بر نهادهای نظارتی داخلی ، اقدامات حداکثری در استقرار یک سیستم دولتی کمی کارآمدتر بکوشد و رتبه ی خود را در فساد اداری به نقطه ی مطلوب تری برساند... کارهای شدنی فراوانی هست که باید دولت مردان انجام بدهند و کارهای فراوان تری هست که باید روشنفکران و خواص همچون یک رسانه ی سیار به دوش بکشند، این کشور مملو است از مدیران خوش فکر و کاربلد و دست پاک از هر دو جریان سیاسی که می توانند خدمات موثرتری نسبت به آنچه امروز در شرف وقوع است ارائه دهند.


کاش به جای فرصت سوزی با رد و بدل کردن مطالب نه چندان کارآمد برای این روزها.. در فضای مجازی، بیشتر درد را درک می کردیم و همراهی می کردیم.    .......... کاش.........

نظرات 2 + ارسال نظر
فرشید پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:53 ب.ظ

انصافا تحلیل شما ازین گردهمایی احمدی نژادی ها کاملا درسته..اما قابل درک نیست چرا دولت در عرصه سیاست داخلی کلا این موضوع رو فراموش کرده شاید روی نفرت مردم از دولت نهم و دهم زیادی حساب باز کرده شایدم بخودش بیش از حد مطمئن شده در حالی که کاری برای این اطمینان هنوز انجام نداده حتی انتقاد های طرف مقابل رو هم درخور جواب دادن نمیدونه و این عجیبه چرا تمام توان تبلیغاتی خودشو فقط در حوزه تو خالی سلامت و طرح تحول محدود کرده..امیدوارم که انتخابات 84 دیگری رو شاهد نباشیم و اشتباهی که خاتمی کرد روحانی مرتکب نشه..واقعا توی دولت کسی متوجه این اسب تروا نیست؟؟

دریا پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ب.ظ

آقا فرشید متاسفانه دولت اینقدر قدرت نداره که استانداری ها و فرمانداری ها رو در کنترل خودش دربیاره.
موضوع دولت یازدهم میدونی چطوریه. دست و پا و بدن، کاملا احمدی نژادی ، فقط سر و گردن عوض شده( روحانی و دولتش)

ما حماسه ی خودمون رو باید تکمیل کنیم. انشالا و به امید خدا ، همگی در انتخابات مجلس شرکت میکنیم و صندلی های مجلس از آن اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالیون دلسوز خواهد بود.
نه کسانی که.........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد