سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اولین داوطلب پیوند سر در دنیا قرار است خود را به دست تیغ جراحی بسپارد

اولین داوطلب پیوند سر ، خود را برای شگفت انگیز ترین جراحی تاریخ آماده می کند

والری اسپریودونوف روسی که از یک بیماری کشنده ی ژنتیکی رنج می برد قرار است خود را به جراح مشهور و مدعی پیوند سر انسان به نام دکتر سرجینو کاوانارو بسپارد.

دکتر کاناوارو در این باره می‌گوید: «علم مدرن در حال حاضر دارای تمام تکنیک‌های مورد نیاز برای پیوند سر به بدن اهدا کننده است. این شامل قطع سر هر دو فرد دهنده و بیمار است که باید به طور همزمان با استفاده از تیغه‌های فوق‌العاده تیز برای یک برش تمیز انجام شود. سپس سر بیمار را در بدن فرد دهنده قرار می‌گیرد و باید با شکل سحرآمیزی آنها را به هم متصل کرد. شاید بتوان از یک ماده چسب به نام «پلی اتیلن گلیکول» این دو سر طناب نخاعی را به هم متصل کرد. در این حالت احتمالا بیمار تا التیام زخم‌های این دو ناحیه به مدت ۴هفته در کما قرار دارد و بعد از بیدار شدن باید بتواند بدن و صورت خود را حرکت دهد و حتی بتواند با صدای خودش صحبت کند.»

اما جالب است بدانید ۴۰ سال پیش دکتر «رابرت وایت» این پیوند را روی یک میمون انجام داد که متاسفانه این میمون بعد از ۸ روز درگذشت و این دکتر به دلیل انجام این عمل غیراخلاقی محاکمه شد.

تاکنون دکتر کاناورو نتوانسته است همکاران تیم پزشکی خود را پیدا کند زیرا بسیاری از پزشکان ایده ی وی را یک ایده ی فانتزی می دانند و غیرقابل اجرا  ؟؟؟                                                                                      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد