سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای روحانی ! خود کرده را تدبیر نیست؟ چه پاسخی برای معلمان دارید؟

به عنوان یک وبلاگ نویس به من حق بدهید که نیمه خالی لیوان را بیشتر ببینم اساسا افراد دارای صفحه مجازی که یادداشت های سیاسی اجتماعی می گذارند, دنبال بیان کردن دردها هستند و فرصتی برای تملق گویی ندارند.

 واقعیت این است که دولت روحانی در طول یکسال و نیم  اخیر در کنار تمامی حسنهایی که داشته است ثابت نموده است که در شنیدن سخنان منتقدان با دانش خویش کم تحمل نشان می دهد. دولت نشان داده است که در پوسته ای از اداهای دولت خاتمی مانده است و نه این دولت نشانی از خاتمی دارد و نشان از احمدی نژاد.این روزها همانطور که پیش بینی کرده بودم اعتصابات و اعتراضات معلمان به اوج رسیده است و دولت روحانی فعال مایشا در حال تماشای وضعیتی است که بدون شک خود دولت در بوجود آوردن وضع کنونی نقش بی بدیلی داشته است چه آنکه دولت در طول یکسال اخیر, اعتبارات نظام سلامت را بیش از صد درصد افزایش داده و با این نگاه پوپولیستی بدون اینکه نظر کارشناسان سلامت را بخواهد در میان فریاد هه صاحب‌نظران امر , طرحی را به نام طرح تحول سلامت را شروع کرد که از اساس و بنیان دارای اشکال است. اما چه باید کرد که این رئیس جمهور نشان داده است که به وقتش در بستن چشم به روی حرف حساب هیچی کم از ندارد,! چه آنکه آنقدر این رابطه عاشقانه بین رئیس جمهور و وزیر بهداشت سنگین است که آقای رئیس جمهور هنوز از خود نپرسیده اند؛ این باتلاقی که دولت من متولی آن شده است چرا لنگه ای در ینگه دنیا ندارد؟

دولت در حال فرو رفتن در این باتلاقی است و به جای درک فاجعه و فریاد استمداد سردادن, در حال درخواست کف و سوت و تشویق است, و همه در حال دست زدن و کف و سوت هستیم و گزارش های غلط به مراجع و .... می دهند برای اینکه ..... بالاخره تا کجا؟ آقای روحانی این تجمع معلمان و پرستاران دم خروس ادعاهای دولت جنابعالی در داشتن رویکرد علمی و کارشناسی هست, تعجب می کنم که جنابعالی که خود را کارشناس امنیت می داشتید چطور قانع شدید که بحران اصلی کشور در قسمت سلامت است, در حالیکه در قسمت آموزش فاجعه در شرف وقوع است و معلمان کشور زیر خط فقر و حتی بعضا در حد فقر مطلق در زندگی می کنند؟ نمی دانم که چرا از خودتان نپرسیده اید که در نظام سلامت چه در شرف وقوع هست که کارشناسان از تایید آن گریزان و سیاسیوه صنفیون برای آن هورا می کشند؟

دولت به اقداماتی متحیر کننده دست زده است که تنها باید گفت خود کرده را تدبیر نیست,؟!دولتی که تشخیص داده است دریافتی یک متخصص در یک  روز؟؟؟ و تنها در شش ساعت کاری باید به اندازه چهار معلم باشد, حالا باید جوابگوی رفتار خودش باشد؟ دولتی که صدای خرد شدن استخوان معلم ها را نشنیده است ودر شرایط سخت , مبالغ زیادی از منابع بیمه ها و منابع عمومی را به خاطر یک وزیر نا آشنا به اقتصاد سلامت و مدیریت منابع و طرح عجیب الخلقه اش هزینه می کند باید هم در این روزها در سه راهی تسلیم شدن به تقدیر و تماشای دست پخت خودش و تجمع معلمان و یا نقض قانون  اساسی و ندادن مجوز به درخواست تجمع معلمان گیر کند؟ 

 

 بعضی اوقات آنقدر آقای روحانی طورب عمل می کنند که آدمی اصلا باورش نمی شود که دولتی عوض شده و حکایت این است که انکار نه خانی آمده, و نه خانی رفته؟؟

جای تعجب ندارد که یک نفر در این دولتی که مسن ترین و با تجربه ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد, کدام با تجربه ای گفته: بحران اصلی کشور در بخش درمان مربوط به بودجه است؟ اصلا چه کسی گفته است, که بخش درمان کشور دچار کمبود بودجه شده؟ آقای روحانی و اساتید دولت, یکبار از خود بپرسید در نظام سلامتی که هشتاد درصد درآمد بیمارستانها طبق قانون کارانه به پزشکان تعلق میگیرد, فقر و حقوق کم یعنی چه؟ سال گذشته وزارت بهداشت بیست هزارمیلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته است, یعنی اگر بیست هزار پزشک داشتیم میانگین دست کم پانصد میلیون درسال درآمد داشته اند, این درآمد کجا رفته است؟؟؟؟

آقای روحانی یک جانبه نگری و عدم توازن در دولت بسیار بد است , دولت شما بدجوری در حال تخریب اعتماد اقشار ضعیف جامعه است, لطفا از این مسیر برگردید, یکجانبه نگری و بخشی نگری در هر مدیریتی مخرب است در کلان دولت ویرانگر تر از حد تصور.

اما مجلسیان عزیز, سال آینده موکلان معلم شما از شما خواهند پرسید که چقدر دانش و تحلیل از اوضاع کشور داشتید که در قبال معلمان جامعه اینهمه بی تفاوتی نشان دادید؟

چرا در برابر بودجه نامتوازن دولت هیچ عکس العمل منطقی نشان ندادید؟ چرا سهمی از مالیات ارزش افزوده را که از این معلمان بی نوای ایرانی می گیرید به خودشان اختصاص ندادید؟ از شما خواهند پرسید که فقیرتر و نیازمند تر از بخش آموزش و کدام بخش وجود داشته است, چرا این بخش را از هدفمندی یارانه ها محروم دانستید؟

آقایان مجلس نشین به شما پیشنهاد می کنم که هنوز دیر نشده دو درصد از ارزش افزوده و نیز سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها را به میزان مساوی بین سلامت و آموزش توزیع کنید..... هنوز دیر نشده تا روزی که در تاریخ بنویسند دولتی نامتوازن و مجلسی نا متعادل.. ..

نظرات 4 + ارسال نظر
کیوان یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ب.ظ

عالی بود . لذت بردم

علی یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام
من علاوه بر نجابت معلمان از سادگی آنان تعجب می کنم که برای اعلام اعتراض صنفی که طبق اصل 27قانون اساسی حق مردم است، منتظر کسب اجازه هستید.!!! ما پرستاران سوم اسفند فقط با یک اعلام ساده بزرگترین تجمع اعتراضی دهه گذشته را روبروی مجلس برگزار کردیم و پیام خود را رساندیم.

یک معلم یکشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:36 ب.ظ

دولت باید توجه بیشتری به قشر معلمین داشته باشد.

آشنا شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:29 ب.ظ

از دفاع جانانه شما برای معلمان متشکریم . متواضع ترین قشر حقوق بگیر معلمان بوده وهستند نمی گوییم از دیگر اقشار کم شود .اگر به معلمان هم طراز بسیاری از کارمندان حقوق ومزایا پرداخت شود فاصله ها کم می شود . البته اقای دکتر فانی اقدامات خوبی را پیگیری می کنند که امیدواریم به نتیجه برسانند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد