سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

من به عنوان یک کارشناس؟؟!!؟؟

برنامه نبض امشب شبکه خبر پر بود از بیراهه ها, مسئولین دولتی که ظاهرا آمده بودند تا اثبات کنند که دانش آنها از نظام سلامت و مدیریت آن آنقدر اندک هست که ایرج حریرچی خود را به عنوان یک کارشناس مطرح کند, دست کم شش سال هست که فقط و فقط در حوزه سلامت قلم میزنم و خبرنگاری و سردبیری می کنم, حتی یکبار بک مقاله در حوزه اقتصاد سلامت و یا مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از آقای دکتر حریرچی نه شنیده ام و نه دیده ام, تمام سابقه ایشان به مدیریت نظام سلامت به پست معاونت پشتیبانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بر می گردد که می دانم در آن برهه بیمارستان امیرالمومنین و بیمارستان بوعلی و خوابگاه بزرگ هفت تیر دانشگاه علوم پزشکی تهران فروخته شد تا دانشگاه علوم پزشکی تهران سرپا بماند, توسعه بوروکراسی اداری و ...... از شاهکارهای این آقایی هست که امشب در برنامه نبض می گوید: سوای از اینکه یک مدیر هستم به عنوان یک کارشناس عرض می کنم؟ شاید این حرف برای آنانکه بزرگان حوزه سلامت را نمی شناسند خیلی ثقیل نباشد اما بنده به عنوان یک خبرنگار عمق فاجعه را درک می کنم که چه بر سر وزارت بهداشت در حال آمدن هست و به شدت یاد آن سخن پیر در پاسخ به چنگیز افتادم که در کنار قبر کوروش می گفت: کجایی که ببینی چه بر سر ملک تو آمده است و پیر گفت: آری وقتی وطن از وجود مردان تهی گردد . . . 

واقعا که در عدم حضور مرندی و پزشکیان و ایرج عبدی و مصری و ..... باید ایرج حریرچی بگوید: به عنوان یک کارشناس؟؟؟؟؟

آقای کارشناس شما بنده را به خاطر ندارید اما بنده خوب یادم هست که چگونه یک شبه بدون یک روز سابقه مدیریتی کلان شدی معاون پشتیبانی دانشگاه و امروز هم با آن سوابق درخشان شبد معاون پشتیبانی؟؟؟؟

باز هم خرده بر تو نیست بلکه خرده بر سیمای جمهوری اسلامی است که واقعا یا آنقدر ضعیف شده است که توان یک برنامه چالشی درست و حسابی را ندارد و یا اینکه آنقدر کارشناسانش سواد دارند که بفهمند چه بلایی بر سر نظام سلامت کشور با این سوی کارشناسی ها می آید و چه بهتر که دخل این دولت با دست خودش بباید.

قصد اطاله کلام ندارم , اما تنها دو خط از آنچه در محضر بزرگان آموخته ام را تقدیم این آقای کارشناس میکنم:

1_ برادرم نسبت به پیشکسوتان و صاحب‌نظران که به حق از تو کارشناس ترند ادب پیشه کنید, یعنی بیشتر ادب پیشه کنید

۲_ در هیچ جای دنیا به سیستمی که فاقد سطح بندی خدمات و گایدلاینها و دارای نظام پرداخت فی فور سرویس هست پول تزریق نمی کنند

۳_ چندی وقت بگزارید و مدیریت تکنولوژی سلامت و خدمات القایی را مطالعه کنید تا بدانید افتتاح یک سی تی اسکن در اسلامشهر در بیخ گوش تهران آنقدرها بزرگ نیست که وزیر محترم و اعوان و انصارش برنامه همه شب حضورشان در سیما را با آن تکمیل کنند, چه آنانکه این تکنولوژیها را به ما ندید بدید های جهان سومی فروخته اند به خوبی می دانند که نقش تکنولوژی در ارتقاء شاخص های نظام سلامت یک کشور کمتر از پنج درصد است؟؟؟ ضمن اینکه باید خدمت دست اندرکاران سیما و به خصوص آقای سرافراز عرض کنم اعتبار سیما را با گزارشات دروغین مخدوش نکنید, به آقای سرزده که غرق در اوامر وزارتی شده است بفرمائید که اسلامشهر حدود دو میلیون جمعیت دارد و مردم آن به خوبی می دانند که از سال ۸۳ , یک مرکز تصویربرداری با سی تی اسکن و ..... در کنار بیمارستان امام رضا ع به عنوان مرکز نصر نبوی مشغول فعالیت است؟؟؟؟؟؟؟

۴_ کمتر از رهبری نظام مایه بگزارید این حنا دیگر رنگ ندارد, چه آنکه رهبری نظام خدمت شما فرمودند که مواظب باشید این طرح چیزی ضد خودش نشود؟؟؟؟؟ اگر قرار بر توجه به نظر ایشان بود بهتر می دانید که سیاست کلی تر اقتصاد مقاومتی هست که همه و همه در تضاد با آن در حال حرکت هستید؟؟؟؟ و بیشترین افزایش بودجه را در سالهای اخیر داشته اید؟؟؟؟


۵_ اما نکته مهم تر اینکه, در برنامه ریزیهای کلان در همه جای دنیا منابع نظام سلامت را یکپارچه در نظر می گیرند و به خوبی می دانند که هر هزینه غیرضروری در حوزه سلامت به معنای بازماندن سایر حوزه ها , اشتغال, آموزش, فرهنگ و دفاع و ..... از توسعه هست.



نظرات 1 + ارسال نظر
پرستار بیمار دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:38 ق.ظ

شهر که بی کلانترشد قورباغه هفت تیر می‌کشه جایی که هرکی فکر پر کردن جیب خودشه قدرت می افته دست یمشت آدم خودشیفته خواهی خدا بداد این انقلاب و اوین مردم برسه که رسما داره بدست نا اهلان نابود میشه خدا خودش اسلام و انقلابو نجات بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد