سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اندر حکایت عاقبت نقادی و اعتراض در دولت تدبیر و امید و جریان ازاد رسانه ای!

چند روز  پیش داشتم به سخنان آقای رئیس جمهور در جمع مردم گلستان و نیز در میان دانشجویان گوش می دادم, حرفهایی بسیار شیرین و زیبا که از زبان یک سیاستمدار کهنه کار بیرون می آمد. از دانشجویان می خواستند که از دولت انتقاد کنند و به آنها می گفتند که دیوار دولت کوتاه است! و فردایش که روزنامه های اصلاح طلب با آب و تاب سخنان رئیس دولت تدبیر و امید را به نمایش می گذاشتند. تو گویی که این دولت مظلوم ترین و نقدپذیرترین دولت تاریخ سیاسی ایران است؟ اما اینجا به دانشجویان عزیز عرض می نمایم که اگر ذهنیت انتقاد بدون هزینه را دارید، هرگز از دولت انتقاد نکنید که این انتقاد به هیچ وجه بدون هزینه نخواهد بود؟ اینجا به دانشجویان عزیز عرض می کنم که ما سند زنده ای داریم از مردی که پا در نشیب پیری گذاشته و با بیست و هشت سال تلاش و کوشش صادقانه و با کلی آبرو به خاطر اعتراض به برخی از سیاستهای دولت یازدهم امروز از تهران به اسلامشهر تبعید شده است؟!  

هیچ روزنامه اصلاح طلبی به این موضوع نپرداخته است! آرمان روابط عمومی که انگار جانش درآمده بود که بنویسد فعال صنفی تبعید شد؟! ابتکار! شرق! روزنامه ایران و ........ تمامی سایتهای شبه دولتی ..... آره دوستان عزیز ته خط اصلاح طلبی و عمق شعار زنده بود مخالف من همین بود چیزی کمتر از رطوبتی بر سر انگشتان؟!!! خودشان وارد سانسور شدند تا بدانیم که جریان ازاد ارتباطات و .... اینها همه و همه یک تعریف و یک بازی برای ماندن در قدرت سیاسی این مرز وبوم است و نه یک باور؟  

انصاف نیوز که ندای انصافش گوش عالم را کر کرده بود؟! یکهو انگار دیوار انصافش ترک برداشته بود؟! واقعا شرمنده بود نمی توانست محکوم کند؟  .......

خیلی جالبه ، از این مسخره تر شاید در دنیا نداشته باشیم؟ چقدر جریان ازاد ارتباطات در ایران آزاد است؟ آره دوستان عزیز اگر بنا بر سانسور باشد در ایران راست و چپ نداریم هرجا منفعت سیاسی اقتضاء کند با مردم همان کار را خواهند کرد که بدتر از ان را دیگری نکرده باشد؟ 

می گویند دروغ چیزی بدی است! اما ظاهرا اگر جریان راست دروغ بگوید فاجعه است باید محکوم بشود باید استناد شود به حرف کوروش کبیر که گفته بود: خدایا کشورم را از شر دروغ و  قحطی نجات بده؟ از ان بالاتر خدایی که فرمودند دروغگو دشمن خداست؟! اما دوستان من برگردید به چند روز پیش که یک فعال حوزه صنفی از جریان اصلاح طلب در تریبونی می گفت آنانکه در جامعه ...... درامدی چند ده میلیونی دارند شاید تنها کمی بیشتر از صد نفر باشند؟! همه روزنامه های اصلاح طلب و سایتها با اب و تاب به آن پرداختند؟!! خنده دار نیست از نزدیک تماشا می کنیم و با چشمها داریم می بینیم که گاها در یک بیمارستان چندتا از این چند ده میلیونی ها را داریم؟! خدایا چرا دروغ در اینجا مقدس شمرده می شود و بازتاب داده می شود؟ این آقا دروغ می گوید اما هیچکس آن را محکوم نمی کند که هیچ بلکه می گویند آدم محترمی است؟

یادتان هست همین مرتضوی را با آب و تاب می کوبیدند و ...... باورتان می شود که در برخی از اسناد تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی برخی از این داعیه داران استقلال و شرف و منادیان آزادی و رهبران مبارزه با استبداد و ..... و در  یک کلام جریان ازاد رسانه ای اصلاح طلب از آقای مرتضوی برای روزنامه هایشان از صندوق تامین اجتماعی  پول گرفته بودند؟ بله! بله! درست شنیده اید پول گرفته اند؟پول؟ اگر لازم باشد از سفره کارگران بینوا؟! خوب وقتی سخن از پول باشد چرا ما نگیریم؟ ! مگه چیز بدی هست؟! 

می گویند آزدای بیان و ارتباطات و ...... همین چند روز پیش بود که محمد شریفی مقدم را که دو دهه در دولتهای مختلف با وجود انتقادات شدید و حتی اعتراضات جمعی آزادانه فعالیت می کرد به شهرستان اسلامشهر تبعید کردند؟ برایش هیئت تخلفات اداری تشکیل دادند و قانونا وی را محکوم کردند؟! همه سکوت کردند همه روزنامه های اصلاح طلب و همه منادیان ازادی؟ همه آنانکه در وایبر و ..... دوستان و فعالان سیاسی خود را حمایت می کردند لام تا کام زبان در نیام کشیدند و خفه شدند و هیچ صدایی از آنان در نیامد تا مردم بفهمند اصلاح طلبی فقط در دایره منفعت شخصی این حضرات تعریف شده است؟ همانطور که اصولگرایی را در هشت سال قبل دیدیم و شنیدیم و هنوز داریم شاهکاریهای ان را از روزنامه ها و دادگاه ها می شنویم؟ چون جسارت پذیرش نقد و عیب در جامعه ما نهادینه نشده است که بخواهیم از جناح و جریانی این توقع را داشته باشیم. از هر رنگی و از هر اندازه ای و از هز نژادی و مسلکی فرقی نمی کند ظاهرا اگر قرار باش به زمین بیفتد چهار دست و پا به پایین می رسد. 

یادتان هست که آنهمه به احمدی نژاد حمله می کردیم؟ به همین وبلاگ من نگاه کنید که چقدر مسئولین نظام سلامت او را در هم کوبیدم؟ اما چرا همه خفه شدیم و داریم حمایت می کنیم از طرحی به نام طرح تحول سلامت که هیچ کس از مسئولین وزارت بهداشت تا کنون حاضر نشده است این طرح را به دانشگاه، به مجامع علمی و صاحبنظران ارائه کند و بگوید این است طرح تحول سلامت. شب می خوابیم و صبح بلند می شویم و می شنویم که گام فلان ام آن امروز اجرا می شود؟ اخر این دولت مدعی کار کارشنایسی که هزاران میلیارد از این بیت المال بی زیان را در این طرح هزینه می کند و این دولتی که رئیسش فریاد می زند که صاحبنظران به ما نامه بنویسند چرا !چرا؟ جرات ارائه ین طرح را به دانشگاهها و مراجع علمی ندارد؟ چرا نمی گوید که کدام استاد اقتصاد سلامت و کدام  دانشمند مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در نوشتن این طرح سهیم بوده است ؟ به خدا قسم که دوستی این طرح را خیلی خوب ترسیم کرد و گفت: به خدا پادشاه لباس به تن ندارد؟  

چطور است که وقتی می خواهند برای اجرای قانون به زمین مانده تعرفه پرستاری گلامی بردارند؛ قانونی که کار کارشناسی آن مشخص است و هیچ ابهامی ندارد، می گویند چند ماه باید در چند بیمارستان پایلوت شود، اما در مورد طرح تحول سلامت که مطلوب حال حضرات است صحبت از پایلوت نیست؟ آیا از این تعارض، آشکارتر داریم؟ کی باید بیدار شویم و به این بیاندیشیم که دارند با ما چه می کنند؟ یکی نیست در میان اندیشمندان این مرز و بوم که فریاد بزند آهای مدعیان کار کارشناسی! آهای دانشمندان و آهای دولت فرزانگان و راست گویان چطور تنها شش ماه از آمدن دولت تدبیر و امید چند هزار میلیارد تومان پول را صرف طرحی می کنید که سالها کار کارشناسی نیاز داشت؟ یکی نیست که بگوید چرا وزاری سابق بهداشت یکسره مخالفند؟ یکی نیست که بگوید:چرا طرفداران و پرچمداران این طرح را به جای مراجع علمی و دانشگاهی فعالان صنفی وسیاسی تشکیل می دهند؟ یکی نیست که بگوید که این طرح چطور نوشته شده است که هرکه آبرویی در حوزه اقتصاد سلامت دارد از حمایت این طرح دریغ می کند و راهش را کج می کند؟!

شاید مقصر این دوستان نباشند، بلکه مقصر ما هستیم که دروغ های شاخ دار را راحت باور می کنیم؟ 

من اینجا می خواهم گریزی بزنم به رفتار  اجتماعی خودمان؟ اگر این طرح در دوره احمدی نژاد اجرا می شد همه ما به آن حمله می کردیم و همه سوالاتی که بنده مطرح کرده ام را مطمئن باشید که دایه های مهربان تر از مادر اصلاح طلب ما با آه و فغان در روزنامه ها مطرح می کردند. اما این بار اسیر نامی شده ایم به نام اصلاح طلبی؟ که هرچه با ما بکند را تطهیر می کنیم؟ مالیات ارزش افزوده برای اجرای همین طرح تحول سلامت به هشت درصد رسیده است و بسیاری از همین مردم از دریافت یارانه ها انصراف داده اند و قیمت نان و شیر و لبنیات و ... افزایش یافته است؟ با این اوصاف حق نداریم که بپرسیم وقتی اینهمه هزینه برای اجرای این طرح داده ایم، کجاست سند مطالعاتی این طرح؟ کجاست صفر تا صد این طرح؟ کجاست امضای اندیشمندان و .... که باید این طرح را بررسی و نظر می دادند؟ نه! دوستان عاقبت ما با چنین نگرشی یه جایی نخواهد رسید؟ 

می گویند که دوستان اصلاح طلب ما نقد پذیرند در حالیکه بنده معتقدم این حضرات دندان ندارند که اگر داشتند به جای گوشت استخوان در می آوردند؟ در موضوع شریفی مقدم تمام اختیارات و قدرت آنها به یک هیئت تخلفات اداری معطوف می شد؟ از تمام پتاسنیل آن استفاده نکردند؟ و تا جایی که می توانستند پا بر گلوی وی نفشاردند؟!  که اگر نبود سرشناسی این مرد و باگر به جای شریفی مقدم یک پرستار بی نام و نشان بود برای همیشه از کار محروم نمی شد؟  

خدا به داد مردم رسید که دادگاه و زندان در اختیار این حضرات نبود که به قول معروف گربه مسکین اگر بال می داشتی نسل مرغان هوا برداشتی؟ 

اما چند کلامی با آنانکه گمان کردند با رفتن شریفی مقدم به اسلامشهر قرار است آبها از آسیاب بیفتد؟ خیر! آبها تازه به آسیاب افتاده است؟ شریفی مقدم در اسلامشهر تنها نیست و همه ما خواستار تبعید به اسلامشهر هستیم. اسلامشهر از این به بعد خانه و قلب همه منادیان ازادی و منطق و شرف در جامعه پزشکی است؟ همه ما دلمان هوای اسلامشهر دارد؟ اسلامشهر را با عطر پاک شهدایش لمس خواهیم کرد و افتخار می کنیم که دست غیبی از آستینی بر آمد که ندانست تمام شرف و کیان و عزت شریفی مقدم در همین بود که خدمتی به مردم محروم کند و شما وی را به همانی رساندید که می خواست. 

اما چند کلامی با رئیس دولت تدبیر و امید؟ 

اقای رئیس جمهور در برابر نامه 40 هزارنفری پرستاران سکوت کردید و به فریاد آنها گوش ندادید ، خواستید که تقدیرشان را یکسره به دست زیر دستان بسپارید، اشکالی ندارد  صبر این جامعه زیاد است زیرا جامعه ای که داعیه دار سینه زدن زیر پرچم  زینب کبری را دارد، نمی تواند کم صبر و بی طاقت باشد! اما باورتان نشوند که اجازه بدهند تقدیر شان را اینانی رقم بزنند که شما بر آنها مسلطشان کردید؛ بلکه آنها خواهند بود که تقدیر شما را تنها  کمتر از دو سال دیگر رقم خواهند زد. اری همه ما همراه با پرستاران خواهیم آمد ، ما با همان شناسنامه هایی که با هزار ذوق امده بودیم تا به جوهر قرمز آغشته کنیم که شاید تدبیری بر روزگار ما حاصل شود. البته شاید.......... ما باز هم خواهیم امد. متحد و یک صدا و با انگیزه ای که زیردستان شما به ما دادند.

همچنان صبر کنید و منتظر بمایند تا روزیکه بخواهید فریاد تدبیر و امید را دوباره بلند کنید تا ببینید که صبر زینب ارمغانش احیای حق است. 

 

از همه دوستان می خواهم که با اشتراک این مطلب در فضای مجازی و با شرکت در نظرسنجی وبلاگ سلامت از نگاه ملی به تشریک مساعی و کمک به روشن شدن ابعاد طرح تحول سلامت در اذهان مردم کمک کنید.


این خبر بالاخره در تایخ 19 آذزماه در سایتهای زیر منتشر شد:

خبرگزاری دانشجو:http://snn.ir/detail/News/373945/1578

خبرگزاری سلامت نیوز: www.salamatnews.com

سایت خبری انصاف نیوز: http://ensafnews.com/index.aspx/n/11736

خانه پرستار ایران:http://www.khp.ir/NewsDetails.aspx?id=1081

نظرات 7 + ارسال نظر
امیر جنیدی سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 ب.ظ

عالی

... سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 03:37 ب.ظ

درود بر شما
وسلام ودرود خدا بر مرد بزرگ تاریخ ایران
دکتراحمدی نژاد عزیز
که الهی دروبلاش بخوره توی فرق سر هرچی نامرده...

حامی سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 03:40 ب.ظ

عالی بود...کاش گوشهایی پیدا بشه که علاوه بر شنیدن وجدان هم تنلگری بهش بزنه

صوفیا سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام . همانند همیشه عالی بود.

داوود سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

درد خفته ما رو بیان کردید و بغضی که از این دولت داریم

حمید نظرزاده چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:10 ب.ظ

احسنت کاش مسولان قبل از اینکه صبر جامعه پرستارى لبریز شود حق جامعه پرستارى رو ادا کنند

mohammad سه‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:47 ب.ظ

عالی عالی
یارا سخن از زبان ما میگویی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد