سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

درمان بیماری ام اس با گیاهان دارویی

از شیره گیاهان برای درمان بیماریهای مختلف استفاده میشود. این مواد می توانند به شکل قطره ، شربت یا قرص .. استفاده شوند. باید دانست مواد استخراج شده از گیاهان می توانند از قدرت اثر بالایی برخوردار باشند و لذا ممکن است در شرایطی خاص ، منع مصرف داشته باشند ( برای سلامتی  مضر باشند ). بخصوص اگر همزمان با آنها داروهای دیگری مصرف شوند. مسئله مهم دیگر این است که هر گیاه از مواد مختلفی تشکیل شده که این مواد از قسمت های مختلف آن گیاه استخراج میشوند. لذا قبل از مصرف داروهای گیاهی باید دانست که کدام قسمت از گیاه برای یک بیماری خاص مناسب است مثلاً گل ، برگ ، ریشه ، یا ساقه ، به چه مقداری باید استفاده شود. چگونه باید تهیه شود و چه زمانی باید مصرف شود.  

 

طب گیاهی و ام اس

 

از شیره گیاهان بسیاری در درمان ام اس استفاده میشود. این گیاهان با هدف کم کردن گرفتگی عضلانی ، رفع علائم ادراری، یبوست  خستگی، تقویت سیستم ایمنی ، کاهش التهاب و ... استفاده میشوند. 

·        برای نمونه به چند گیاه داروئی مورد استفاده اشاره می کنیم : 

۱- اگریمونی :برای کبد مناسب است 

2- amrit kalash : که مواد انتی اکسیدان یا اصطلاحا ضد پیری دارد و با جذب رادیکال های ازاد مانع ازپیری و سرطان می شود. 

3-Ashwagyanda    : این دارو برای رفع خستگی عضلانی موثر است  

4-   4-  Barberry  که ضد باکتری و قارچ،  ویروس و انگل است 

5-   5-  Gin seng  تقویت برای سیستم ایمنی   

6-    Cranberry  برای جلوگیری از عفونت های ادراری  

 

بیاد داشته باشیم که داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیائی ممکن است عوارضی داشته باشند و بنابراین به غیر از  داروهائی که مدتهای مدیدی است مورد استفاده بوده و به نظر بی خطر میرسند. سایر داروهای گیاهی لازم است پس از بررسی ها و مطالعات لازم ، مورد استفاده قرار گیرند . به همین دلیل است که برخی کشورهای اروپائی اخیراً تولید، یا فروش برخی داروهای گیاهی را منوط به اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه می دانند و اجازه فروش و یا استفاده از گیاهانی را که بدرستی مورد مطالعه قرار نگرفته اند صادر نمیکنند.



.

بهنقل از سایت انجمن ام اس ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد