سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آقای روحانی ..... شما هم؟؟؟

                                          آقای روحانی ....... شما .... هم؟؟

چه بسا آدمهای ارمانگرا و عدالت خواه و دانمشند و اهل مطالعه که به محض رسیدن به مناصب بلند اجرایی همان خطاهای گذشته را حتی با شدت و حدت بیشتر تکرار می کنند. دلیل این موضوع چیست؟......


اقای روحانی ایا از خود پرسیده اید که چرا در این دوره از تاریخ ایران اینهمه لابی و رایزنی و فشار برای انتصاب مدیران وجود دارد؟ دلیلش خیلی ساده است و لااقل یکی از دلایلش بسیار پیش پا افتاده است و شما هم به راحتی و بارها و بارها در متن ان اتفاق بوده اید؟ دلیل اصلی ان این است که دولتمردان ما و صدا و سیمای ما و مطبوعات و حتی فرهیختگان ما چنین تراژدی بزرگی را رقم زده اند؟

در همین همایش خوارزمی که جنابعالی زحمت حضور را کشیدید و سخنران اول بودید؟! در چنین همایش علمی بزرگی باید برجسته ترین شخصیت علمی کشور نفر اول سخنرانی بود و سخنرانی وی به طور زنده پخش می شد که اینطور نشد؟ و بالاترین مقام اجرایی  کشور که شا بودید آمدید! چرا؟ و همینطور در سرتاسر کشور در همه جا در سطوح استانی و شهری و .... شاهد این نوع وقایع هستیم؟ ایا این نوع رفتارها این پیام را به همه افراد یک جامعه صادر نمی کند که پست اجرایی شان و اعتبار و منزلت اجتماعی می آورد؟؟

همین تراژدی وحشتناک و خیلی ساده است که سبب می شود متخصص و فوق تخصص کشور ما برای ابقاء و ارتقاء خود به امپول زدن بچه فلان وزیر هم کشیده می شود و ..... تا بلکه شخصیت و اعتباری که در جامعه برای درسش و برای مقام علمی وی قائل نشدند برای پستش قائل شوند.

اقای روحانی تمام مشکلات کشور قطعا یک ریشه در فرهنگ دارد یک ریشه بسیار مهم، برای پی بردن به این واقعیت به این نکته مهم نگاه کنید: دولتها می آیند و آدمها عوض می شوند و سیاستها تغییر می کنند اما برای حل بسیاری از مشکلات اتفاق خواستی نمی افتد چرا؟! بالاخره اگر نقدینگی افزایش یابد باید تولید رونق یابد و اشتغال افزایش یابد و البته تورم افزایش یابد و اگر نقدینگی کاهش یابد باید تورم کاهش یابد و اشتغال کمتر شود و ... اما چه اتفاقی در کشور ما می افتد که نقدینگی افزایش می یابد و تورم افزایش می یابد اما بیکاری داریم و تولید متوقف می شود و ..... دلیلش چیزی جز این است که فرهنگ دلالی و عدم توجه به تولید را در کشور نهادینه کردیم. دلیلی جز این دارد که تنها سیاستها تغییر می کنند و باید این سیاستها را مدیرانی پیاده کنند که اصلا این کاره نبودند و با تب سیاست امدند و با تب سیاست می روند؟؟

خوب چرا باید مدیران خوب نیایند چرا باید افراد سالم و پر توان و علاقه مند به نظام در ملت و میهن حاشیه نشین باشند و عرصه طلب کار مدیریتی به دست لابی بازان بیافتد؟

دلیلش به اعتقاد بنده این است که دهن بینی ها هست؟ رفاقت بازی ها هست؟ انتصاب بدون مطالعه و صرفا بر مبنای سفارش هنوز هست و ...... البته کم نبودند وزاریی که برای حوزه های مرتبط به خود کتاب نوشتند و از مبارزه با فساد سخن گفتند و ..... قرار گذاشتند که به منتقد خود جایزه بدهند و ..... اما ایا واقعا همان شد که قرار بود که بشود؟ می دانیم که نشد! خیر نشد، چون ته مغزمان با عصاره های فرهنگی معیوب شکل گرفته است. به خودشان جرات و شهامت این را نمی دهند که منتقد را احضار کنند و لااقل دلیل انتقادش را بشنوند؟ هر کس می اید هزار منتقد دارد که می گویند فلان وزیر تحت تاثیر تیم مشاوران است حلقه مشورتش تنگ است کانالیزه شده و .... . سیستم عوض می شود مدیران جدید می ایند باز همان بدبختی ها و باز همان حلقه فولادین مشاوران چرا؟؟؟؟؟

از خود پرسیده اید که چه کسانی باید سیاستهای روسای جمهور سابق را پیش می بردند؟ همین افراد؟!! با همین خصایص و رفتارهایی که خیلی روی آن مطالعه نشده است. خوب معلوم است که سیاستها به اشتباه می روند و نتیجه مشخص و محسوسی نخواهند داشت، ما هنوز نتوانستیم از نظر فرهنگی و اعتقادی و ... تعریفی برای دولتمرد بیاوریم، براستی چه کسی می تواند دولتمرد در تراز دولت جمهوری اسلامی خطاب بگیرد؟ هر کس بدون حتی یک روز تجربه کاری؟ هر کس که درس بخواند؟ هرکس که لابی کند؟ یا هرکس که دکترا بگیرد؟ هرکس که مذهبی باشد؟ در یک طیف سیاسی باشد؟ چه تعریفی برای دولتمرد داریم؟ این را باید چه کسی تعریف کند؟ کی قرار است این تعریف انجام پذیرد؟

بگذارید مثالی محسوس تر برای شما بزنم؟ من و شما و اساتید و دانش امروز و مسلمات و تعقلات و ..... روزنامه ها و کتابها و بسیاری از  ابنای بشر می دانیم که مدیران دولتی نباید در بخش خصوصی کار کنند چون دست کم اینکه بیشتر از بقیه از جهت گیری های کشور خبر دارند و دارای رانت اطلاعاتی هستند؟ من و شما و همه تحصیلکردگان می دانیم که نباید این غلط در کشور اتفاق بیافتد. اما باز می بینیم که هاشمی می اید و می رود و خاتمی می اید و می رود و احمدی نژاد می اید و می رود و حال روحانی امده است و قرار است که روزی برود، اما همه و همه ی اینها از وزرایی در بخش بهداشت و درمان استفاده می کنند که همه بیزینس کار بخش خصوصی هستند و تصمیماتشان اول از همه زندگی و دخل و خرج شخصی خودشان را متاثر می کند؟! متاسفانه همه این روسای جمهور می بینند که مشکلات حل نمی شود و باز، هم روئسای جمهور بعدی همان راه و همان مسیر را می روند؟ چرا؟ چرا؟چرا؟

 همه اینها فکر می کنند که این ادمه هست که باید عوض بشود؟؟؟ چرا ؟؟؟ چرا؟؟؟؟

اقای روحانی سی و پنج سال از عمر من با همین اشتباهات به ظاهر ساده شماها اسیب دید؟ لطفا بفرمایید چند نفر و چند نسل باید بگذرد که قبول کنید نباید مدیر ارشد دولتی فعال همزمان بخش خصوصی باشد؟

بنده دلیل این امر را بسیار ساده می  دانم، همه شما عزیزان اگرچه از چند مکتب سیاسی بیرون امده اید اما از یک ابشخور اجتماعی و فرهنگی نوشیده اید و باز هم همان خطای قبلی را تکرار می کنید، هیچکدام شما نتوانستید دست کم تراز یک دولتمرد را در فرهنگ این ملت تعریف کنید و این عمر و سرمایه این ملت است که آسیب می بیند و هیچ اتفاقی نمی افتد؟ همچنان زیر میزی می دهیم همچنان سهم مردم افزایش می یابد، پزشک خانواده و نظام ارجاع تعطیل است مردم ناراضی هستند، در نظارت تعطیل شده است و صنفی نگری و ناعادلانه بودن نظام پرداخت و تصمیم گیری و تصمیم سازی های غیرکارشناسی  هر روز در حال فزونی است و اخلاق پزشکی در حال نابودی است و .... و حال تیم شما امده اند و قرار است این سیستم تماما مشکل دار را اصلاح کنند انهم با وزیری که با اقتصاد سلامت بیگانه است با معاونانی که بزرگترین کار اجرایی انان از معاونت یک دانشگاه فراتر نمی رود و ...... افسوس که اینها همه پیش روی شماست! و شما قرار است به جای ریشه یابی مشکل پول بیشتری تزریق کنید؟؟؟. نمی دانم دنبال چه می گردید؟       می ترسم! می ترسم که این فرصتی که برای این مردم بوجود امده و رئیس جمهوری امده که سلامت را در اولویتهای بهتری قررار داده است نتیجه نگیرد و سلامت برود به همان اولویت دهم و یازدهم و .... .

 بنده به قاطعیت تمام به شما می گویم که حرف دکتر طریقت درست است, این سیستم چاه ویلی است اگر تمام مملکت ایران را درون ان بریزید چیزی برای سلامت مردم در نمی اید چون اساس کار ایراد  دارد. ایرادیکه جلوی چشم شما هست اگر نمی بینید لااقل از سفرای خود بخواهید که تجربه نظام سلامت دنیا را در بیست کشور پیش رو در حوزه سلامت  برایتان بیاورند تا بدانید که این طب نوین که از اساس وارداتی است و از همان کشورها آمده است در دنیا چگونه استقرار یافته است و ما داریم با ان چه می کنیم.

آقای روحانی لطفا به مقوله فرهنگ توجه کنید، لطفا دانسته ها و بایسته را بی رودربایستی به عمل دربیاورید لطفا از کنار مسلمات و خرد و تجربه موفق دنیا به راحتی نگذرید لطفا تراز یک دولتمرد را تعریف کنید.

 تا ما بعد از رفتن شما نگوییم که اقای روحانی .......... شما هم؟!!!!!!

  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد