سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

اداره کل تجهیزات پزشکی عامل اصلی مشکلات بهداشت و درمان کشور

چند روز قبل وزیر بهداشت ناچار شد بخشنامه ای را صادر کند که براساس ان پزشکان عمومی می توانند با دیدن دوره سه ماهه به انجام سونوگرافی بپردازند، معتقدم که این دستور برخلاف ظاهر غیر کارشناسی ان بسیار مناسب و به جا بوده است و خیلی هم درست و واقع بینانه . . ..

زیرا یک دکتر متخصص رادیولوژی که از اسمان نیامده بلکه یک پزشک عمومی بوده که تنا سه ماه دروه سونوگرافی دیده است، و بقیه چهارسال درسی خود را به دوره های رادیولوزی و ام ار ای وسی تی اسکن و پزشکی هسته ای، رادیوتراپی، و......اختصاص داده است، در شرایط فعلی که متخصصین رادیولوژی به شدت مخالف افزایش سهمیه ورودی دوره تخصص رادیولوزی هستند و از طرفی بخشهای دولتی وبیماران نیازمند را رها کرده و در بخش خصوصی مشغول پارو کردن پول هستند برای حاکمیت چاره ای جز برطرف کردن نیاز کشور از راههایی از این دست نیست، در واقع یک کشور و یک ملی نمی تواند خود را تسلیم چهار هزار نفری کنند که به هیچ روی حاضر به رفع میازهای کشور نیستند و تنها به منافع خود می اندیشند، جالب اینجاست که رئیس انجمن رادیولوژیستها بیان نموده است که پزشکان عمومی چون دوره های فیزیک اشعه و امواج را نخوانده اند نمی توانند اینکار را انجام دهند، باید به عرض این بزرگوار رساند که فیزیک امواج و مطالعات علمی قدر مسلم می گوید کع امواج سه بعدی اثرات وحشتناکی در اینده بر جنین می گذارد اما همکاران شما برای پول دراوردن از مادران حامله نیز نگذشته اند و این تخلف به شدت در کشور توسط همین شماهایی که مدعی فهمیدن فیزیک اشعه و امواج هستید در سطح گسترده دیده می شود خود اقای رئیس انجمن حتی یکبار اعلام جرم ننموده، رادیولوژیستها حتی برخلاف پروتکل استاندارد دنیای امروز مانع از انجام سونوگرافی توسط کارشناسان رادیولوزی می شوند و اینچنین می شود که در ایام تعطیل مردم بی نوا بچه به بغل باید هزار جا را بگردند تا یک سونوگرافی ساده را انجام دهند. باید با این گر.وه از نگاه امنیتی و تهدید رفتارهای انها بر سلامت جامعه برخورد کرد حتی اگر به قیمت بکارگیری متخصصین هندی باشد. 

    اما در انی میان اداره کل تجهیزات پزشکی کشور مقصر اصلی این نابسامانی هاست، این اداره کل نتوانست درک کند که وقتی تعدا متخصصین رادیولوژی کشور تنها کمتر از 5000 نفر است چه لزومی دارد که دهها هزار دستگاه پزشکی که اپراتور آنها متخصصین رادیولوزی هستند وارد کشور کند که امروز پیشنهادهای اغوا کننده بخش خصوصی سبب شود که این متخصصین از بخشهای دولتی بزنند و به بخش خصوصی بروند؟ چرا باید اداره کل تجهیزات پزشکی کشور نداند که با واردات بی رویه تکبولوزی بازار منابع انسای کشور را در حوزه رادیولوزی از بین دچار مشکلات عدیده نموده است و از همه مهمتر این افرادی که در بخشهایی رادیولوژی و اما ار ای و سونوگرافی سرمایه گذاری هنگفتی می کنند مجبور هستند کهخ سود و سرمایه خود را به هر نحو ممکن دربیاورند و در این میان ممکن است به رفتارهای غیر اخلاقی و ..... دست بزنند. نتیجه ورادات بی رویه و بی حساب تجهیزات پزشکی به کشور تنهااین بوده است که مثلا مریضی که تا دیروز به راحتی با دادن یک ویزیت عادی به متخصص قلب مراتجعه و مبیماری خود را درمان می نمده است امروز در هنگام مراجعه به مطب یک متخصص باید پول هنگفتی را قبل از معاینه بابت گرفتن نورا قلب و اکوکاردیوگرافی و تست ورزش بدهد و بعد برود خدمت اقای دکتر. این هزینه هخای تحمیلی گران بر مردم سبب می شود که مردم فقیر با بیماری بسازند ولی به دکتر مراجعه نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد