سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

حرفهای بی اساس یا مزاح شبانه؟

در برنامه نبض شبکه خبر گویا قرار نیست نقش کارشناسان اقتصاد سلامت پررنگ شود؛ کار به جایی رسیده است که موضوعی به نام واگذاری مدیریت بیمارستانها بدون حضور کارشناسان اقتصاد سلامت به فضایی برای دفاع دکتر امامی  رضوی از طرح دکتر طریقت برای واگذاری مدیریت بیمارستانها به روءسای بخشها تبدیل شود. 

البته بنده خدا امامی رضوی در لفافه حرفهایش با حمله به نظام استخدامی سی ساله سعی کرد اصل مقصود دکتر طریقت را که به نظر من همان تهدید امنیت شغلی پرستاران است به درستی بیان نموده است. 

واقعیت این است که آنچه در بیمارستانها دولتی به عنوان نارضایتی مردم مطرح است ریشه در بی نظمی و قانونگریزی متخصصین دارد. یعنی مسائل اصلی که همان دریافت زیرمیزی و عدم حضور متخصصین در بیمارستانهاست مربوط به عملکرد همین متخصصین است؛ حال چرا دکتر طریقت قرار می کذارد که طرحی را به اجرا بگذارد که تمام اختیارات را برعهده متخصصین بگذارد به این برمی گردد که دیگر هیچ نظارتی بر متخصصین باقی نمی ماند. 

وقتی چنین طرحی به اجرا گذاشته می شود تجربه نشان داده است که اتفاقی نخواهد افتاد جز پرشدن جیب برخی افراد. به جرات می توان گفت بی پشتوانه ترین و بی اساس ترین طرحی که بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان در حال مطرح شدن است همین طرحی است که هم اکنون توسط دکتر طریقت در حال پیگیری است. 

بنده به قاطعیت تمام عرض می کنم که تمام حرفهای دکتر امامی رضوی در مورد وجود تجربه موفق در واگذاری مراکز تصویربرداری به بخش خصوصی یک صحبت کاملا بی اساس و بدون ارزیابی و بدون پشتوانه علمی است. شما حتی یک مقاله و کار تحقیقاتی در کل نظام سلامت نمی توانید پیدا کنید که بیاید بحث واگذاری ها بخش تصویربرداری را رصد کند یا اطلاعاتی ارائه دهد. بلکه آنچه مسلم است این است که هیچ یک از مقامات وزارت بهداشت حاضر نیستند که در مورد این بحث پای یک مصاحبه کارشناسی بایستند. 

باید دست به دعا نشست و آرزو کرد که زمان طریقت به زودی به پایان برسد و زمینه ساز یک خسارت بزرگ در حوزه سلامت نشود. 

البته من تازه درک نمودم که چرا دکتر طریقت معتقد است هر لحظه می توان طرحی را در نظام سلامت اجرا کرد و شش ماه زمان زیادی هم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد