سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

جناب اقای دکتر طریقت در حرف زدن خوب آمده اید اما...........؟

صحبتهای سرپرست جدید وزارت بهداشت و  درمان در ششمین همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی عجایب فراوانی در خود داشت، اولا ایشان شاید تنها مقامی در وزارت بهداشت بوده اند که در طی یک دهه ای که بنده در خدمت حوزه سلامت هستم، توانسته اند چهار کلام حرف حساب و مرتبط با حوزه سلامت بزند، انجا که می گوید بررسی کرده ایم و دیده ایم که یکی از همکاران در طی تنها یکماه 800 مورد آنژیوگرافی انجام داده است و جایی که عنوان می کند ....... 

 

 مهدی اسفندیار

صحبتهای سرپرست جدید وزارت بهداشت و درمان در ششمین همایش سازمان بسیج جامعه پزشکی عجایب فراوانی در خود داشت، اولا ایشان شاید تنها مقامی در وزارت بهداشت بوده اند که در طی یک دهه ای که بنده در خدمت حوزه سلامت هستم، توانسته اند چهار کلام حرف حساب و مرتبط با حوزه سلامت بزند، انجا که می گوید بررسی کرده ایم و دیده ایم که یکی از همکاران در طی تنها یکماه 800 مورد آنژیوگرافی انجام داده است و جایی که عنوان می کند که حوزه سلامت تنها حوزه ای است که در تمام دنیا اجازه تجاری شدنش را نمی دهند. این رویه و این صحبتهای نو که زمین تا اسمان با صحبتهای افرادی نظیر امامی رضوی که از سر ندانستن عنوان می کنند رادیولوژیها و آزمایشگاه ها را چون ربطی به درمان ندارند خصوصی کرده ایم؟؟؟؟ فاصله دارد. به عنوان یک فرد رسانه ای باید اذعان کنم که مدتها بود که دلم برای شنیدن چند کلام حرف حساب از زبان مدیران ارشد نظام سلامت تنگ شده بود. بالاخره این صحبتها شنیده شد. اما جناب اقای دکتر طریقت باید بدانند که افراد سودجو در سالهای اخیر عمدتا از زبان علم برای کلاهبرداری استفاده می کنند، یادم می اید که گزارشات غلط و جهت دار به مسئولین ارشد کشور سبب شد که در سال گذشته آقای فروزنده معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهور در تلویزیون ظاهر شده و عنوان کند که در گذشته ما برای یک مرکز رادیولوژی 10 نفر استخدام می کردیم و اینقدرهزینه می کردیم اما تنها اینقدر سود داشته است یا برعکس ضرر هم می دادیم اما الآن یک ریال هزینه نمی کنیم و اینقدر هم اجاره می گیریم. اما این بنده خدا نمی دانست که بخش خصوصی معجزه نمی کند بلکه :

1_ با تشویق پزشکان به نوشتن رادیوگرافی بیشتر و ایجاد پورسانت بازار جیب مردم و بیمه ها را خالی می کند و با توجه به دولتی بودن بیمه های ما درواقع دولت اجار ای که دریافت می کند را از جیب دیگر خودش می پردازد.

2_ بخش خصوصی که پا به بخش دولتی می گذارد توان فعال کردن مراکز دور دست تر از مرکز را ندارد ودست روی مراکزی می گذارد که از نظر اقتصادی با کمی تقویت مدیریتها سود نیز می دهند.

3_ بخش خصوصی ریالی سرمایه آورده ندارد و با اموال دولت درآمد کسب می کند.

4_ به دلیل بودن اساس امور در بخش خصوصی بر سود بیشتر، هیچ انگیزه ای برای کنترل و یا جلوگیری از آزمایشات بی رویه وجود ندارد و به همین دلیل مشخص نیست که اینهمه اشعه ایکس که به جان مردم تابیده می شود چه بلایی رابر سلامت مردم در آینده می اورد.

5_ بخش خصوصی به دلیل رسیدن به سود بیشتر تا حد امکان از کیفیت ازمایشات می کاهد. شاید به همین دلیل باشد که دکتر صادق مهدوی رئیس بیمارستان بقیه الله در مصاحبه رادیویی در برنامه فردایی بهتر می گوید: تنها بعد از نه ماه برون سپاری بخش رادیولوژی فهمیدم چه اشتباه بزرگی مرتکب شدم چون در عملهای جراحی پزشکان ما می دیدند که تومورهای بزرگ در شکم بیمار وجود دارد اما در سونوگرافیها جواب آزمایش نرمال گزارش می شد. ایشان اشاره می کنند که بررسی کردم و دیدم که بنای کار بر این استوار است که حداکثر بیماران در یک شیفت سونوگرافی شوند.

با این توضیحات باید اقای دکترطریقت بدانند که تا اینجا حرفهای خوبی زدند و مانده است عمل خوب آیا افراد دارای منفعت خواهند گذاشت که امور به مجرای درست خود بازگردد؟؟؟ 

آیا مبارزه با افرادی که یک شبه هیئت علمی شده اند و سر در مدارج بالای وزارتی در آورده اند و همزمان رئیس بیمارستان بوده  و دهها میلیون تومان از بخش کت لپ یک بیمارستان به جیب می زدند ادامه می یابد، آیا دم افرادی که در وزارت بهداشت به دنبال بیزینس خود در بخش خصوصی هستند چیده می شود؟ باید نشست و این وزیر را دید که تا اینجا فقط خوب حرف زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد