سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

مره صدق: فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی ممنوع

دکتر مره صدق: اگر کسی تنها کمی شعور و تجربه مدیریت در نظام سلامت داشته باشد، بخشهای رادیولوژی و آزمایشگاه را به عنوان بخش غیر درمانی نمی پندارد.

دکتر سیامک مره صدق عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که دیشب تلفنی در برنامه فردایی بهتر رادیو سلامت شرکت کرده بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسیده بود چرا بخشهایی مثل رادیولوژی و ازمایشگاه را به عنوان اینکه فروش خدمات دارند و بخش درمانی نیستند به بخش خصوصی می سپارند گفت: اگر کسی کمترین شعور و شناخت و تجربه مدیریت بیمارستانی را داشته باشد چنین حرفی را به زبان نخواهد اورد. سیامک مره صدق ادامه داد: چطور چنین حرفهایی می زنند در حالیکه حتی بخشهای لنژری و آشپزخانه  در بیمارستان جزء بخش درمان حساب می شوند.

سیامک مره صدق در ادامه گفت: یکی از مفاسد اصلی که در بخش درمانی کشور ما وجود دارد فعالیت همزمان پزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی است. مره صدق افزود متاسفانه برخی از اعضای هیئت علمی هیچ فعالیتی در دانشگاه ندارند و از پرستیز هیئت علمی بودن برای بیزینس و درامد زایی در بخش خصوصی استفاده می کنند و نقش اموزشی بسیاری کمرنگی دارند. وی گفت باید اساتید بین فعالیت در بخش خصوصی و دولتی یکی را انتخاب کنند و نمی شود که یک پزشک در بخش دولتی صاحب تجربه و مهارت شود و بعد بخش دولتی را رها کند و در بخش خصوصی به درامد زایی بپردازد.

 

مهدی اسفندیار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد