سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آیا تغییرات در مدیریت اجرایی کشور بر مبنای سیاست انتخاباتی است؟

برخی از صاحبنظران سیاسی در ماههای اخیر تغییرات مدیریتی در بدنه اجرایی کشور را برگرفته از یک برنامه انتخاباتی در دولت می دانند. اما تحلیل این تغییرات به خوابی موید آنست که نه تنها این تغییرات به نفع دولت در کارزار انتخاباتی نخواهد بود بلکه شدیدا به زیان دولت تمام خواهد شد. انچه امروز مورد نظر مردم است تا به دولت فعلی و نماینده طیف سیاسی دولت در انتخابات آتی پاسخ مثبت بدهند حل  مشکلاتی نظیر بیکاری و تورم است که تغییرات مدیریتی در ماههای پایانی دولت هیچ یک از این مشکلات را حل نخواهد کرد. از سویی دیگر مردان کارآزموده سیاسی در این شرایط که چیزی به پایان کار دولت نمانده است حاضر به پذیرش مسئولیت در دولت نیستند و به همین خاطر دولت نخواهد توانست افرادی را که دارای پشتوانه سیاسی و عقبه فکری در جامعه هستند را جذب کند تا امیدوار به تشکیل کمپینی قوی در انتخابات باشد. اگر تمام رفتارهای دولت در ماههای اخیر در چهارچوب استراتژی انتخاباتی فرض کنیم به آسیب شناسی برخی از این رفتارها می پردازیم....... لطفا با من همراه باشید و مرا نقد کنبد.... 

 

برخی از صاحبنظران سیاسی در ماههای اخیر تغییرات مدیریتی در بدنه اجرایی کشور را برگرفته از یک برنامه انتخاباتی در دولت می دانند. اما تحلیل این تغییرات به خوابی موید آنست که نه تنها این تغییرات به نفع دولت در کارزار انتخاباتی نخواهد بود بلکه شدیدا به زیان دولت تمام خواهد شد. انچه امروز مورد نظر مردم است تا به دولت فعلی و نماینده طیف سیاسی دولت در انتخابات آتی پاسخ مثبت بدهند حل  مشکلاتی نظیر بیکاری و تورم است که تغییرات مدیریتی در ماههای پایانی دولت هیچ یک از این مشکلات را حل نخواهد کرد. از سویی دیگر مردان کارآزموده سیاسی در این شرایط که چیزی به پایان کار دولت نمانده است حاضر به پذیرش مسئولیت در دولت نیستند و به همین خاطر دولت نخواهد توانست افرادی را که دارای پشتوانه سیاسی و عقبه فکری در جامعه هستند را جذب کند تا امیدوار به تشکیل کمپینی قوی در انتخابات باشد. اگر تمام رفتارهای دولت در ماههای اخیر در چهارچوب استراتژی انتخاباتی فرض کنیم به آسیب شناسی برخی از این رفتارها می پردازیم.......

 

تغییرات در وزارت بهداشت: همین بس که سرپرست فعلی حتی نتوانست موافقت و همراهی یک نفر از شخصیتهای موثر نظام سلامت را با انتصاب خود به همراه آورد دقت کنید که افرادی نظیر مرندی؛ قاضی زاده؛ منافی رئیس زاده؛ زاکانی و .... از طیف اصولگرایان حتی از اعلام یک پیام تبریک خودداری نمودند؟؟ یا از طیف دوم خردادی نیز حتی یک نفر مثل پزشکیان با فرهادی و یا ظفرقندی و شکوری راد یک پیام تبریک صادر نکرده است. (اگرچه بنده به عنوان یک علاقه مند به مطالعه در نظام سلامت به هزار و یک دلیل برکناری دستجردی را از حرکات بسیار مثبت دولت می دانم) 

شاید همین عدم همراهی سبب شده است که وی با بیان اینکه احساس خوبی از جانشینی دستجردی ندارد به ابقا همه مدیران دوره وزارت دستجردی بپردازد. البته جز یکی به نام باقر لاریجانی) 

 تغییر وزیر ارتباطات: مخالفت مجلس و همراهی شورای نگهبان با مجلس در جهت بستن دست دولت در ادغام وزراتخانه بدون کسب مجوز مجلس و نیز محدودیت در انتخاب افراد در سمت سرپرست وزارتخانه ها از جمله پیامدهای این انتخاب بود.  

اما اخباری مبنی بر استخدام و یا تبدیل وضعیت افراد نیز با توجه به مشمولیت افرادی بسیار کم در مقیاس جمعیت جامعه هیچ تاثیری در روند انتخابات نخواهد داشت. 

تنها اقدام موثر دولت می تواند افزایش ۵ برابری یارانه ها باشد که به دلیل تجربه بد مردم در  فاز اول یارانه ها که پیامد سیل اسا تورم را در ماهها و سال بعد اجرای هدفمندی یارانه ها را دیده اند چندان جذابیت نداشته باشد. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد