سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

پایان بشار اسد؛ مرگ رسمی اعتبار روسیه و چین در دنیای سیاست است

این روزها اخباری از سوریه می رسد که هر روز نگران کننده تر از روز قبل است؛ شاید در کنار نمره موفقی که باید به دستگاه سیاست خارجی کشور در تمامی انقلابهای اخیر داد؛ نمی شود در مورد سوریه  قضاوت درستی داشت؛ اینکه باید از اسد حمایت می شد یا از مخالفانش یا اینکه باید مخالفان را تروریست نامید یا انقلابیون و یا مخالفان اسد؛ اما به هر حال آنچه مشاهده می شود این است که هر رزو فشارها بر اسد بیشتر می شود و معلوم نیست که در کدام نقطه این فشارها پایان یابد.....

اما سخنان سفیر روسیه در فرانسه مبنی بر اعلام آمادگی بشار اسد برای کناره گیری متمدنانه را باید یک مرثیه به حال دولتهایی خواند که گمان می کنند تئوری گرایش به روسیه و چین در نهایت ضامن ماندگاری است. سوریه یک متحد استراتژیک برای روسیه بود و حتی اجازه داد تا روسیه پایگاه نظامی خودش را در این کشور بناهد, تا روسیه در دریای مدیترانه حضور نظامی خود را به رخ رقبا بکشد اما اکنون کار به جایی رسییده است که مقامات روسی ؛ تلویحا ماندن اسد را نوعی بی تمدنی نامیده اند و سرنوشتی نظیر قذافی را برای وی پیش بینی می کنند. این درحالی است که در همه موارد دیگر بهار بیداری اسلامی نیز مشاهده می کنید که روسیه به حمایت کامل از دولتهای دیکتاتور منطقه رو آورده و در نهایت بازی را به دوستان غربی خود وا می گذارد. اما هیچکس از خود نپرسیده است که چرا روسیه به روابط خود با غرب در بالاترین سطح ادامه داده است؟؟؟ 

متاسفانه باید گفت که خرس سیبری مقصر نیست بلکه مقصر کسانی هستند که هنوز دوست دارند در عالم توهمات خویش لاشه خرس سیبری را بپرستند؛ واقعیت این است که پایان اسد یک فریاد رسایی در عالم سیاست دارد و آن پایان رسمی اعتبار چین و روسیه در عرصه بین المللی است؛ البته امید که خواب غفلت خیلی ما را نگیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزاد چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:34 ب.ظ

مرگ بر روسیه تاریخ ایران از جنایتهای روسه پره.
ولی با اینکه بنظر من سوریه نهایتاً سقوط میکنه اما در دراز مدت این حمایت همه جانبه ایران از سوریه بنفع ایران خواهد بود چون بر خلاف روسیه و چین که هیچ کشوری از اتحاد با این کشورها بجایی نرسیده ایران نشون داده که رفیق نیمه راه نیست و هر کشوری که با ایران متحد باشه میتونه روی یه متحد مطمئن که تو سختیها هم پشت متحداشو تا آخرین لحظه میگیره حساب کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد