سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

فواید دارچین در درمان بیماریهای گوارشی و رفع بی اشتهایی

دکتر امیر حسین جمشیدی دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران و رئیس اداره داروهای طبیعی در گفتگو با سینا نیوز درباره خواص گیاه دارچین بیان نمود: «دارچین به عنوان ادویه و معطرکننده در فرآورده‌های غذایی و دارویی استفاده می‌گردد. علاوه بر آن دارچین را در درمان بی‌اشتهایی، سوء هاضمه، نفخ، رفع تهوع و اسهال کودکان استفاده می‌شود.». . . .

وی در خصوص نحوه مصرف توصیه شده این گیاه از سوی محققین بیان نمود: «حدود ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش را بر روی ۱ الی ۰/۵گرم (یک قاشق چایخوری کوچک) دارچین ریخته و پس از ۱۰ دقیقه صاف نموده و دو یا سه بار در روز همراه با غذا مصرف شود.»
دکتر جمشیدی همچنین با اشاره به عوارض جانبی و موارد مورد احتیاط دارچین افزود: «مصرف زیاد دارچین باعث ایجاد اختلالات گوارشی، تحریک تنفسی و تضعیف فاز آرامش مرکزی که مشخصه بارز آن خواب آلودگی است، می‌شود.»

این رئیس اداره داروهای طبیعی ادامه داد: «در موارد حساسیت به دارچین، زخم‌های معدوی یا روده‌ای منع مصرف وجود دارد.»

وی مصرف این گیاه را در زمان بارداری بلا مانع خواند و ادامه داد: «برای مصرف دردوران بارداری و شیر دهی مشکل خاصی شناخته نشده است ولی میزان مصرف نباید از میزانی که به طور معمول در غذا استفاده می‌گردد، بیشتر باشد.»

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران در خصوص فرآورده‌های دارچین موجود در بازار گفت و افزود: «این گیاه به صورت پودر و ورقه‌های پوستی در بازار ایران موجود می‌باشد، ولی تاکنون فرآورده دارویی حاوی دارچین به بازار ارائه نشده است.»

دکتر امیر حسین جمشیدی دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران در پایان خاطر نشان کرد: «دارچین باید به دور از نور و رطوبت و در ظرف کاملا در بسته فلزی یا شیشه‌ای نگهداری شود و از نگه داری آن در ظروف پلاستیکی خودداری گردد.»

منبع خبر: سینا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد