سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

سلامت از نگاه ملی

لطفا با شرکت در نظرسنجی های این وبلاگ به شناخت افکار عمومی کمک کنید

آمار سزارین در شهریور ماه 1390 در دو بیمارستان بزرگ دانشگاهی

جهش قابل ملاحظه در تعداد جراحی سزارین در بیمارستانهای دانشگاهی را باید زنگ خطری برا ی مدیران نظام سلامت کشور دانست این نگرانی وقتی بیشتر خواهد شد که دانشگاههای علوم پزشکی چشم درمان محسوب می شوند و باید بر همه امور درمانی نظارت کنند. در دو بیمارستان  . . . .

آرش و میرزاکوچک خان که سانتر زنان می باشند بنسبت سزارین به زایمان طبیعی در شهریور ۹۰به این شرح است: 

بیمارستان ارش در شهریورماه 412 مورد زایمان داشته است که از این تعداد71٪ یعنی  295 عدد را به  شکل عمل جراحی سزارین انجام داده  است و تنها29٪ یعنی  117 زایمان طبیعی داشته است 

بیمارستان میرزاکوچک خان در شهریور 90 جمعا" 209 مورد زایمان انجام داده است که 147 مورد ان زایمان به شیوه سزارین که شامل 3/70٪ می شود و 7/29٪ را به شیوه زایمان طبیعی انجام داده است. در این صورت باید پرسید که دانشگاه علوم پزشکی تهران آیا می تواند پرچم دار مبازره با سزارین نا به جا باشد؟ پس دست آورد اینهمه کنگره و بخشنامه و دستورالعمل و . . . . در وزارت بهداشت و این دانشگاه مادر چیست؟ شاید باید پذیرفت که وزارت بهداشت در شرایط کنونی یکی از ضعیف ترین ادوار مدیریتی را تجربه می کند. وبلاگ سلامت با نگاه ملی این آمادگی را دارد تا در صورت اعلام آمادگی مسئولین وزارت بهداشت به درج توضیحات این عزیزان اقدام کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پوریا شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ق.ظ

با سلام و تشکر از وبلاگ خوبتان،
بیائید از بعد دیگری به این مسئله بنگریم:
بنظر میرسد وقتی انتخاب نوع زایمان به اختیار خانم باردار باشد ،به نوعی موجب میگردد امنیت روانی او در طول زمان بارداری و مخصوصا" ماههای آخر ، تقویت گردد.
پر واضح است اگر از لحاظ پزشکی عمل سزارین زمینه ساز بروز مشکلات آنی و آتی برای سلامتی او و نوزاد دلبندش میگردد، میتوان با آموزش های بروز و موثر، او را در انتخاب نوع زایمان کمک و یاری نمود. ولی در هر صورت بهتر است انتخاب نهائی را برعهده او گذاشت تا از لحاظ روانی در طول زمان بسیار مهم بارداری ،دچار چالش نشود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد